Gastblog: Koffiekopjes met logo

Gastblog door: Barista Hotelware

3 tips om een professionele vergadering te organiseren

Organiseer je binnenkort een vergadering voor het team van je bedrijf? Of heb je een belangrijke vergadering met zakenpartners? In dat geval is het van groot belang, om de vergadering tot in de puntjes voor te bereiden. Een goede voorbereiding is in veel gevallen immers het halve werk! Je kunt zakenpartners voor een vergadering bij je op kantoor uitnodigen, maar je kunt ook voor een “neutrale” locatie kiezen. Het huren van vergaderruimtes is door de jaren heen steeds populairder geworden. In dit artikel geven we je drie tips om een professionele vergadering te organiseren.

Tip 1: maak een agenda voor de vergadering

Om te voorkomen dat er tijdens een vergadering lang over hetzelfde punt gesproken wordt, is het raadzaam om een agenda op te stellen. Met een agenda is het mogelijk om vooraf te kijken hoelang je over de verschillende punten kunt praten. Ook kun je de losse punten prioriteren, door de belangrijkste punten als eerste te bespreken. Zo voorkom je dat de vergadering uitloopt, of dat punten onbesproken blijven.

Tip 2: hang een bedrijfssticker aan de muur

Laat de vergaderruimte qua stijl aansluiten bij de huisstijl van je organisatie. Dit kun je doen door een bedrijfssticker te bestellen en deze aan de muur, of bijvoorbeeld op een ruit te plakken. Zo zien je zakenpartners direct dat de vergaderruimte bij je organisatie hoort, wat de ruimte een professionele uitstraling geeft.

Tip 3: zorg voor verse koffie bij de vergadering

Iets wat niet bij een vergadering mag ontbreken, is verse koffie! Verse koffie haal je niet uit een automaat, maar zet je vooraf met een normaal koffiezetapparaat. Vul een thermoskan en zet deze tijdens de vergadering op tafel. Zo kan iedereen zelf koffie pakken! Hierbij mogen koffiekopjes met logo niet ontbreken. Deze bestel je tegenwoordig eenvoudig online.